Samhälle. Kyrkans Utlandshjälp beviljar 50 000 euro ur sin katastroffond för att
hjälpa offren för onsdagens jordbävning på ön Sumatra i Indonesien.
3.10.2009 kl. 00:00
Samhälle. Flera kyrkor i USA ordnar välsignelseakter för husdjur i början av oktober, rapporterar Dagen.
4.10.2009 kl. 00:00
Samhälle. Svenska kyrkans program på bokmässan i Göteborg lockade mer än 11 000 besökare, rapporterar Svenska kyrkan.
2.10.2009 kl. 00:00
Samhälle. Störtregnen har åstadkommit stor skada i Tarza i södra Mauretanien. Finska Missionssällskapet (FMS) har beviljat 30 000 euro i katastrofhjälp för översvämningsoffer via Lutherska världsförbundet.
2.10.2009 kl. 00:00
Kyrka. Att ekumeniskt möta invandrare är en utmaning för både lutheraner och
baptister. Frågan diskuterades vid det femte teologiska samtalet mellan
baptister och lutheraner den 22-23 september i Österhankmo utanför Vasa.
1.10.2009 kl. 00:00
Voit myös mainostaa Kyrkpressen-tabloidissa, lue lisää.
Miksi?
Kyrkpressen.fi-sivujen kuukausittainen kävijämäärä on 200 000. Sivusto avattiin maaliskuussa 2007. Ensimmäiset 18 kuukautta toivat sivuille yli 140 000 uniikkia vierailijaa. Viikoittain uniikkeja kävijöitä on 4000 ja kuukausittain 14 000. Keskinmäärin sivuilla viihdytään runsaat 7 minuuttia ja käydään kuudella sivulla. Kyrkpressen.fi-lukijat ovat uskollisia: lukijoista noin 70 % on säännöllisiä kävijöitä.
Tilastoja ajalta maaliskuu 2007 - syyskuu 2008:
140 000 uniikkia kävijää
3 miljoonaa sivujen latausta (ei sis. hakurobotteja)
Liikenne lisääntyy jatkuvasti. Vuosi 2007 oli loistava aloitusvuosi, mutta kauden rauhallisin kuukausi (heinäkuu 2008) on silti vilkkaampi kuin vuoden 2007 vilkkain kuukausi.
Keskimääräinen oleskeluaika on noin 7 minuuttia
Tuoreet uutiset päivittäin
Yli 12 000 blogikirjoitusta, ja 30 000 kommenttia
Vaikutusalueena koko Suomen ruotsinkeliset ja kaksikieliset alueet (ks. kartta vuodelta 2008)
Tavoitteenamme on luoda ilmoittajille näkyvyyttä niin, että myös lukijat viihtyvät sivuilla. Jos banneri tuotteineen herättää mielenkiintoa ja kohdesivu vastaa asiakkaan odotuksia, uskomme että tavoitat kohderyhmäsi.
Ilmoituskoot ja hinnat
Ilmoitusten hinta lasketaan tuhatta näyttöä kohden, CPM (Cost Per Thousand). Minimimäärä on 50 000 näyttöä, mikä vastaa voin viikkoa banneripaikalla B. Banneripaikojen A ja C ilmoitukset ovat vaihtuvia. Ilmoituksen näkyvyysaika näyttökertaa kohden määräytyy banneripaikan ilmoitusten kokonaismäärän mukaan. Näyttöjen määrä paikoilla A ja C on siis muuttumaton, mutta näyttöjen nopeus vaihtelee.
Alla näet ilmoitusten paikat. Tarjoamme kolmea vaihtoehtoa: paikka A (yläbanneri), paikka B (palsta) ja paikka C (alabanneri). Myös puolikas B-paikka on mahdollinen (B2).
Banneri-
tyyppi
CPM
(hinta/1000)
50 000
näyttöä
100 000
näyttöä
200 000
näyttöä
A - 450 x 150 px
6 €
300 €
510 €
840 €
B - 180 x 150 px
4 €
200 €
340 €
560 €
B2 - 180 x 75 px
2,5 €
125 €
212,50 €
350 €
C - 468 x 60 px
4 €
200 €
340 €
560 €
Flash-banneri, jossa liikkuva kuva ja/tai ääni + 20 %.
Tiedoston koko ja formaatti
Valmis JPG-, GIF- tai Flash-tiedosto. Tiedoston tulisi olla mahdollisimman kevyt.
Malli
Maksimikoko
A
35 Kt
B
20 Kt
C
25 Kt
Flash-tiedostot
kuvataajuus enintään 18 fps (frames per second)
maksimipituus 30 sek
ääni saa kuulua vain silloin, kun hiirtä liikutetaan ilmoituksen päällä
Vinkkeä verkkomainontaan
Yleisimmät formaatit ovat JPG ja GIF. Näistä kevyempi GIF soveltuu yleensä paremmin verkkokäyttään. GIF-kuva koostuu 256:sta väristä, mikä usein riittää hyvin verkkomainontaan. GIF-tiedostossa myös teksti erottuu paremmin. Jos kuvassa on liukuvia eli gradient-värejä, tai jos valokuvassa on pieniä yksityiskohtia, ei GIF-formaatti riitä. Tällöin voit kokeilla JPG-muotoa. JPG voidaan pakata. Noin 65 %:n pakkaus riittää, eikä kuvan laatu kärsi.
Käytä Photoshopissa toimintoa "save for web" ja kokeile eri pakkausprosentteja, kunnes kuvan laatu on tyydyttävä. Varmista samalla, että tiedosto noudattaa kyrkpressen.fi-sivujen ilmoittamia kokorajoituksia.
Liikkuvan ilmoituksen huomiarvo on huomattavasti suurempi kuin liikkumattoman kuvan. Ilmoituksesta tulee helposti levoton tai räikeä, joten liikkuvan ilmoituksen valmistus vaatii taitoa. Helpoin animaatio tehdään animoiduilla GIF-kuvilla. Toinen tapa on tehdä Flash-animaatio.
Tarvitsetko apua ilmoitustuotantoon? Suosittelemme verkkomainontaan perehtynyttä mainostoimistoa. Myyntiosastomme voi tarvittaessa auttaa löytämään sopivan yhteistyökumppanin.
Muistathan myös, että sivun, jolle banneri johtaa, on pidettävä asiakkaan mielenkiintoa yllä. Vasta silloin ilmoituksesi tuottaa tulosta.
IAB Suomi, infoa alalta
Aineiston jättöpäivä ja loppuarviointi
Aineiston tulee olla meillä 3 työpäivää ennen kampanjan aloituspäivämäärää. Tällöin takaamme, että ilmoitus julkaistaan määräpäivänä. Lähetä ilmoitus sähköpostitse osoitteeseen annons@kyrkpressen.fi. Liitä mukaan seuraavat tiedot:
Yhteyshenkilö ja yhteystiedot (puh)
Laskutusosoite
Toivomasi banneripaikka
Kuinka monta näyttöä haluat
Julkaisupäivä
Mille sivulle banneri johdetaan (URL)
Ilmoitusmyynnistä voit bannerikampanjan loputtua kysyä lopullista klikkausmäärää.
Ota rohkeasti yhteyttä
Ota epäröimättä yhteyttä myyjiimme: Björn Sten 0400 012 390, Leif Westerling 050 329 4444 tai Jonny Åstrand (06) 347 0608.
Teknisissä kysymyksissä avustaa verkkotoimitus osoitteessa webred@kyrkpressen.fi
1.10.2009 kl. 00:00
Kultur. Två dagar, fem filmer och en existentiell djupdykning i de stora berättelserna.
1.10.2009 kl. 00:00
Magnus Lindholm. Vi måste gå långsamt och varsamt. Vi gör så ont när vi går.
1.10.2009 kl. 00:00
Ledare. En undersökning som Taloustutkimus gjort på uppdrag av tidskriften
Valitut Palat innehåller intressant information om hur finländarna ser
på tron, på kyrkan och på aktuella frågor i kyrkan.
1.10.2009 kl. 00:00
Världen. Störtregnen har drabbat Trarza område i södra Mauretanien och åstadkommit enorm skada.
30.9.2009 kl. 00:00
Kyrka. Övervakningskameror och larm kan bli verklighet i Svenska kyrkan.
29.9.2009 kl. 00:00
Kyrka. Kyrkostyrelsens plenum föreslår för kyrkomötet att det godkänner ett
avtal mellan den lutherska kyrkan, Suomen metodistikirkko och Finlands
svenska metodistkyrka.
29.9.2009 kl. 00:00
Samhälle. Att stöda de lokala aktörerna i medborgarsamhället är den centrala metoden för att stöda stabilitet och utvecklingen av demokrati.
28.9.2009 kl. 00:00
Teologi. Svenska kyrkan väntas ta beslut om samkönat äktenskap nästa månad. Frågan debatterades på bokmässan i Göteborg.
27.9.2009 kl. 00:00
Världen. När kyrkovalen i Norge förlades till samma dag som stortingsvalet ökade
antalet röstande. Tjugofem procent av de invalda är under trettio år.
26.9.2009 kl. 00:00