Nya Kyrkpressen lanseras i början av hösten. Arbetet med att förnya både Kyrkpressens innehåll och utseende har redan pågått en tid. Målet är att ge läsarna en ännu intressantare och fräschare tidning.
Fontana Medias bokförlag fortsätter att jobba med både bredd och djup i utgivningen, där andaktsböcker, församlingsmaterial och läromedel samsas med skönlitteratur, barn- och ungdomsböcker och faktaböcker.
Fontana Media kommer även i fortsättningen att sälja kristen litteratur på svenska i Finland. Utvecklingen av nätbokhandeln fontanamedia.fi fortsätter. Däremot avslutas den egna fysiska bokhandeln i Helsingfors sommaren 2011.
Försäljningen av andra förlags läromedel till kommunerna kommer under 2011 att övergå till ett annat företag. Likaså kommer lager- och logistikfunktioner att läggas ut på underleverantörer.
Åtgärderna syftar till att göra den förlustbringande verksamheten lönsam. Som en följd av omstruktureringen minskas personalen under 2011 med tre personer.
Fontana Media har i dag 18 anställda och en omsättning på 3,8 miljoner euro.